Hoe lang is het geleden dat je iets nieuws op je website hebt geplaatst? Een half jaar, een jaar misschien? De bezoekers van je website zullen wel denken: ‘Die is lang op vakantie?’. Wij kunnen ons goed voorstellen dat je niet de inspiratie hebt om een blog te schrijven, daar hebben wij ook geregeld last van. Een fles whiskey naast je laptop zou kunnen helpen. In deze blog krijg je nog 4 tips voor meer inspiratie om een leuke blog te schrijven.
Stel: je bent hovenier en ziet om je heen steeds meer hoveniers, die aan de slag gaan met kunstgras of een nieuwe soort erfafscheidingen. Je hebt daar vast een mening over. Het is je vak en je hebt misschien wel een voorkeur voor natuurgras omdat dat er natuurlijker uitziet.
Probeer je visie en kennis eens op papier te zetten, laat je mening horen als kunstgras- of natuurgrasexpert. Mogelijke klanten zien dat je veel af weet van dit onderwerp en zullen in hun oriëntatie laten meewegen of ze met een expert te maken hebben of niet.
Kijk dus om je heen, wat zie je gebeuren in je markt? Vorm een visie op deze ontwikkelingen en probeer die te delen met bezoekers van je website.
Bezoekers komen met een bepaalde hulpvraag op je website. Om die vraag te beantwoorden, kan het helpen om een casus of klantverhaal te maken, waarin de vraag eerder speelde. Je neemt de bezoeker mee in het proces van oriëntatie tot het uiteindelijke resultaat, het bevredigende antwoord.
Ben je geen ster in schrijven? Je kunt je klant verschillende vragen voorleggen, zodat je het verhaal in vraag-antwoord vorm optekent. Wat je ook kunt doen, is foto’s laten zien van de situatie voor, tijdens en nadat je betrokken bent geweest. Met een klantverhaal neem je een bezoeker van je website mee in de worstelingen, die de klant ervaarde en de oplossingen die gevonden zijn voor zijn probleem.
Sommige mensen houden ervan: praten over jezelf. De meeste mensen zijn er wat terughoudend in. Op je website kan het heel effectief zijn. Potentiële klanten of opdrachtgevers willen graag weten wie je bent en wat je drijft. Persoonlijke blogs slaan een brug tussen het product of dienst dat je verkoopt en jezelf. Het maakt dat lezers zich meer betrokken gaan voelen en het heeft vaak een positieve uitwerking op je gunfactor.