In 4 snelle stappen naar je ideale Facebook-bericht

Vandaag een korte blog geïnspireerd op een aantal Facebook-berichten van klanten, die ik gisteren en vandaag voorbij zag komen. Plaatsen op Facebook is gratis, eenvoudig en kost weinig tijd. Dat is ook de reden dat veel ondernemers vaak eerder wat op Facebook zetten, dan op hun website. Het feit dat delen op Facebook makkelijk is, mag echter geen reden zijn om het vluchtig te doen. Met deze 4 tips valt jouw Facebook-post meer op, krijg je meer reacties en klikken naar je website.

Eerst gaan we kijken naar een niet complete Facebook-post. Het bericht van Aannemersbedrijf Herfkens hiernaast mist een aantal essentiële elementen, die een Facebook-bericht tot een succes kunnen maken. De kans op likes, reacties of bezoek naar zijn website is daardoor een stuk lager en dat is jammer!

Screen Shot 2016-05-21 at 10.57.05

Stappenplan voor een betere Facebook-post

1. Plaats een link naar je website

Iets plaatsen op Facebook is leuk, maar in veel gevallen bied je website meer mogelijkheden voor diepgang, om iets te verkopen, of bezoekers te activeren contact met je op te nemen. Als je bij je Facebook-bericht een link zet naar een pagina op je website, die aansluit bij het bericht, dan is de kans groter dat je de relatie met je ‘fan’ gaat verdiepen.

2: Plaats een foto of een afbeelding

Soms heb je alleen maar een klein tekstje om te delen, maar probeer er altijd een foto bij te zoeken. Plaatje en praatje werkt beter. 

Er zijn diverse websites waar je gratis foto’s vandaan mag halen, om bijvoorbeeld bij je Facebook-bericht te zetten. Wij gebruiken www.pexels.com vaak. Zoek een aansprekende foto uit, die past bij het onderwerp, download deze en zet ‘m bij je Facebook-post om meer op te vallen.

Screen Shot 2016-05-31 at 07.10.20

3: Schrijf een aanstekelijk stukje

Sommige ondernemers plaatsen een foto, maar leggen niet uit wat er te zien is. Leg in een paar zinnen uit waarom je dit bericht deelt en breng dit op een grappige manier. Je bericht moet opvallen, saaie stukjes zijn er al genoeg en zinken weg in het nieuwsoverzicht zonder dat je het doorhebt. Speel in op de emotie van je doelgroep.

Screen Shot 2016-05-31 at 07.15.31

4: Activeer om te delen, te liken of te klikken

Wat is het doel van je bericht? Wil je meer bezoekers naar je website trekken, of moeten mensen een reactie achterlaten onder je post? Activeer bezoekers! Zo kun je bijvoorbeeld afsluiten met de tekst ‘Kennen jullie iemand die ook zo’n mooie veranda wil?’. De kans is groot dat jouw fans vrienden en/of familie, die ook wel een veranda zouden willen, gaan taggen onder je bericht, waardoor je bereik groeit en je mogelijk nieuwe fans of zelfs klanten krijgt.

 

Screen Shot 2016-05-31 at 07.19.44

Klaar om echt een goede Facebook-post te maken? Heb je vragen of wil je je bericht eerst even laten checken? Stuur mij dan gerust een mailtje!


Is er iets niet duidelijk? Stel hier gerust een vraag:

Hoe nuttig vind je deze informatie?