Ik daag je uit!

Wat is het lekker als je niemand hoort klagen, als alles op rolletjes loopt in je bedrijf. Je kunt even achterover hangen, ademhalen, de teugels wat laten vieren, lekker op een lange vakantie. Wees eens eerlijk? Verlang je niet terug naar de tijd dat je wat meer weerstand had? Toen je bepaalde obstakels moest overkomen om te groeien, toen je die investering moest maken om je product te verbeteren?

In zijn boek ‘Only the Paranoid Survive’ beschrijft Andrew Grove, voormalig directeur van chipfabrikant Intel, hoe het succes van een bedrijf het zaad van zijn ondergang bevat. ‘Hoe succesvoller je bent, des te meer mensen een stukje van je bedrijf willen, en nog een stukje en vervolgens nog een stukje totdat er niets meer over is’, schrijft hij. ‘Je moet constant op je hoede zijn voor de aanvallen van anderen en deze waakzame houding inprenten in de mensen die voor je werken’, aldus Grove.

Hoe doe je dat, constant op je hoede zijn?

  • Twijfel aan jezelf en aan je eigen bevindingen. Ga ervan uit dat je fout zit. Vraag constant om feedback van klanten, medewerkers en andere betrokkenen op je bedrijf;
  • Houd de markt scherp in de gaten, zorg dat je voorop blijft lopen op de nieuwste ontwikkelingen;
  • Blijf in ontwikkeling. Zorg dat je producten of diensten verbeteren, investeer in de kennis van medewerkers.

Bij Plate kiezen we bewust voor een businessmodel waarbij we kwetsbaar zijn. Omdat onze klanten elke maand hun website kunnen opzeggen, zijn wij gedwongen om Plate door te ontwikkelen. Op het moment dat wij achterover gaan hangen en je niet meer de updates of service krijgt waar je recht op hebt, is het foute boel.

We willen je daarom uitdagen om meer met ons te delen. Wat zijn je wensen, hoe kunnen we Plate nog eenvoudiger maken in gebruik? Houd ons alsjeblieft scherp. Beloofd?


Is er iets niet duidelijk? Stel hier gerust een vraag:

Hoe nuttig vind je deze informatie?