9 eenvoudig effectieve tips voor meer bezoekers naar je website

1. Publiceer een bericht op LinkedIn

Heb je producten of diensten voor de zakelijke markt? LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld met bijna 300 miljoen gebruikers, waarvan ongeveer 5 miljoen Nederlanders. Het is zeer waarschijnlijk dat je klant ook op LinkedIn zit.

Sinds begin 2014 is het mogelijk om op LinkedIn een blogbericht te publiceren. Schrijf een uitgebreid artikel op je website en zet een verkorte versie op LinkedIn met een link naar het uitgebreide verhaal. Als het een goed verhaal is, klikken lezers vast en zeker door.

publish-post-linkedin
Blog plaatsen op LinkedIn

2. Deel je berichten op sociale media

Heb jij een leuk stukje geschreven op je blogpagina? Vergeet niet te delen via je sociale media kanalen zoals Facebook en Twitter. Als je wat op sociale media plaatst, vergeet dan ook niet om er de link naar het bericht op je website bij te zetten.

Probeer je website en sociale media meer met elkaar te linken. Wij zien nog te vaak bedrijven die wel wat op Facebook plaatsen, maar niet op hun website. Waarschijnlijk komt dat omdat ze op Facebook makkelijker delen dan op hun website. Met Plate heb je dat excuus echter niet meer. :-) Kijk maar hoe makkelijk het is om een blog op je website te plaatsen.

3. Deel je blog of nieuwsartikel met een andere website

Je hebt een mooi opiniestuk gemaakt en je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen, die tot je doelgroep behoren, dit artikel lezen. Tip: deel je verhaal met een andere blog of website voor je branche. Je kunt het artikel iets herschrijven en om een link naar het origineel vragen. In het mooiste geval gaat je opiniestuk ook nog mee met de nieuwsbrief van die website.

4. Geef afbeeldingen een goede naam

Als Google en andere zoekmachines de pagina’s op je website scannen, moeten ze snel kunnen zien waar het over gaat. Je kunt de zoekmachines helpen door afbeeldingen een goede naam te geven. Zo kunnen ze zorgen dat je afbeeldingen vindbaar zijn als bezoekers zoeken naar producten die je verkoopt. Met Plate pas je heel makkelijk de naam van een afbeelding aan. Bekijk de video maar.


5. Vraag een klant of relatie om een linkje te leggen naar je website of blogpagina

Heb je een leuk klantverhaal gemaakt of een project met een partner afgerond en daar een stukje over op je website gezet? Vraag die klant of partner om een linkje naar het artikel te leggen vanaf zijn website. Waarschijnlijk wil hij het ook wel even delen via sociale media.

6. Stuur een mailing naar je klanten en relaties

Een nieuwe ontwikkeling in je bedrijf met positief effect voor je klanten. Maak een blog op je website of een nieuwe pagina waar je aandacht geeft aan het nieuws. Stuur vervolgens een mail naar al je klanten en relaties met een link naar de pagina op je website.

Bij Plate gebruiken we MailChimp voor onze mailings en dat werkt erg gebruiksvriendelijk.

Lees ook:

7. Zorg dat bezoekers je pagina’s kunnen delen

Met sociale media deelknoppen verspreiden bezoekers de informatie op je website met 1 muisklik naar hun netwerk. Zo bereik je eenvoudig nieuw publiek. Kijk hoe makkelijk dat gaat met Plate.

maak-content-op-je-website-deelbaar

8. Reageer op een andere blog of nieuwsartikel

Houd je de ontwikkelingen in je markt in de gaten? Branchewebsites zijn vaak interessante kanalen waar wordt geschreven over je vak. Reageer op artikelen met je visie of ideeen, of word lid van het forum. Laat jezelf zien.

9. Deel je artikelen in een LinkedIn Group

LinkedIn heeft in Nederland 80.000 groepen, waarin allerlei onderwerpen worden besproken en kennis wordt uitgewisseld. Word lid van groepen die voor jouw vakgebied interessant zijn en deel je artikelen en probeer reactie uit te lokken.


Heb je vragen over deze blog? Stuur ze gerust per mail naar info@startmetplate.nl.

Deel deze blog met mensen die er wat aan hebben. Bedankt!


Is er iets niet duidelijk? Stel hier gerust een vraag:

Hoe nuttig vind je deze informatie?