Je bedrijfsprofiel op Google Mijn Bedrijf is de belangrijkste factor voor lokale vindbaarheid. Reden dus om daar tijd in te investeren! Google voegt steeds meer functies toe aan Google Mijn Bedrijf. Vanaf eind juni kun je aanbiedingen en berichten posten, die zichtbaar worden op je profiel in de zoekresultaten. Hoe werkt Google Posts?
TIP: Lees eerst onze blog over het verbeteren van je lokale vindbaarheid in Google!
Google Posts is een nieuwe optie binnen je Google Mijn Bedrijfsprofiel, waarmee bedrijven direct hun berichten en acties in de zoekresultaten van Google kunnen publiceren. Google ziet dat 82% van de mensen de zoekmachine gebruikt om lokale informatie te zoeken. Het vindt jouw Google Bedrijfsprofiel de ideale plek om in een oogopslag te laten zien wat er uniek is aan je bedrijf. Met Google Posts doe je er een schepje bovenop en kun je potentiële klanten nog beter laten zien wat je te bieden hebt.
Gebruik het account wat gekoppeld is aan je bedrijfsprofiel (link: https://business.google.com).
Of plaats de cursor van je muis in het vak bovenin waar ‘Schrijf je post’ staat.
Upload een afbeelding, schrijf een tekstje van 100 - 300 woorden en voeg eventueel een knop toe voor ‘meer informatie’ of ‘bestellen’ met een link naar je website. Je kunt er ook voor kiezen om van je post een evenement te maken.
70% van de mensen bekijkt informatie van meerdere bedrijven voordat ze een definitieve keuze maken. Met Google Posts heb je een extra kans om je potentiële klant te overtuigen dat jij de beste oplossing hebt voor zijn ‘probleem’. Ik daag je uit om er eens mee aan de slag te gaan. Verbeter de uitstraling van je Google Mijn Bedrijfsprofiel en vergroot je lokale zichtbaarheid. Succes!