2017 gaat beginnen! Doe je mee aan onze uitdaging?

Het eind van 2016 is in zicht. Waar sommige ondernemers nog druk zijn om dit jaar succesvol af te ronden, zijn andere ondernemers al druk bezig met de plannen voor het nieuwe jaar. Bij Plate zijn we druk op beide fronten: we willen nog verschillende websites online zetten voor nieuwe klanten, maar we denken ook hard na over de marketingplannen voor 2017. Maak kennis met onze doelen, leer zelf hoe je concrete doelen en acties formuleert en doe mee aan onze uitdaging!

Welke doelen kun je voor jezelf stellen?

Okay, ik zal je maar direct uit de droom helpen: zonder inspanningen wordt het volgend jaar niets, tenzij je een bak met geld hebt. Dus als je het afgelopen jaar niet heel veel hebt gedaan en je wilt volgend jaar wel wat bereiken, zal de eerste stap zijn om een goed actieplan te maken om je goede online marketing voornemens langer vol te houden dan een paar weken. 

 

DTUL_20160827_1463

Het voordeel van investeren in je website en andere online activiteiten is dat je het resultaat eenvoudig kunt meten. Je weet binnen een paar weken wat wel en geen nut heeft en zo kun je je tijd en aandacht alleen besteden aan activiteiten die wat opleveren.

Bij Plate gaan we in 2017 werken aan de volgende doelen:

  • Het aantal bezoekers vergroten wat naar onze website komt
  • Het aantal bezoekers vergroten wat uiteindelijk op de ‘conversie pagina’ uitkomt
  • Het aantal nieuwsbrieflezers vergroten
  • Het aantal volgers van onze belangrijkste social media kanalen vergroten
  • Het in kaart brengen van klanttevredenheid en dit delen op onze website

We moeten onze doelen nog wel wat concreter maken de komende dagen. ‘Het aantal bezoekers vergroten’ klinkt zo algemeen. Dat moet een concreet getal zijn. Leg per doel ook een deadline vast, zodat je op vaste momenten kunt beoordelen of je op koers ligt of moet bijsturen.

Hoe zet je doelen om in een plan?

Ben jij ook een ondernemer, die altijd meer doelen heeft dan daadwerkelijke acties? Ik helaas wel. Mijn hoofd stroomt af en toe over van alle kansen die ik zie, maar ze omzetten in acties is andere koek. Met de doelen voor 2017 wil ik het anders aanpakken. Voor elk doel heb ik een concrete actie bedacht. Deze actie beschrijft een aantal opties, die we kunnen toepassen om het uiteindelijke doel te bereiken. Om het doel ‘meer bezoekers op onze conversiepagina’ te halen heb ik de acties ‘route richting Aan de Slag-pagina (dit is onze conversiepagina) verbeteren’ en ‘conversie optimalisatie Aan de Slag-pagina’ geformuleerd. Deze acties kunnen nog verder uitgewerkt worden in het testen van bijvoorbeeld meer knoppen met een link naar de Aan de Slag-pagina, of deze knoppen juist op een andere positie zetten.

Maak dus niet alleen doelen, maar bedenk concrete acties zodat er gericht gewerkt wordt om de doelen te halen.

Kunnen wij helpen je doelstellingen te formuleren en te behalen?

Ben jij een ondernemer die in 2017 meer uit zijn website wil halen dan in 2016? Samen met Johannes wil ik in het nieuwe jaar 10 ondernemers extra gaan begeleiden bij het halen van hun online marketingdoelstellingen. Iedereen mag zich hier uiteraard voor opgeven, maar om de grootste kans te maken geselecteerd te worden, doe je er verstandig aan om alvast op te schrijven met welke doelen je volgend jaar aan de slag wilt gaan. Daarnaast is het ook handig om alvast een idee te hebben welke resultaten de doelen moeten opleveren en welke acties je gaat ondernemen om ze te behalen. Om je alvast een duwtje in de juiste richting te geven hier een voorzet.

Doel: 
Acties:

2 aanvragen per maand vanaf productpagina X
Het aantal bezoekers van pagina X verhogen met 30%
Contactformulier toevoegen op pagina X
Elke maand een klantverhaal schrijven van een klant die product X gebruikt
In Google op het juiste zoekwoord op positie 3 komen ipv 9

Als je jezelf wilt nomineren voor onze challenge formuleer dan 1 doel dat je in 2017 wilt halen en bedenk 2-4 bijbehorende acties om het doel te behalen. Met 10 ondernemers gaan we de uitdaging aan om het doel te behalen. Heb jij je idee al klaar? Mail dit dan naar info@startmetplate.nl, of vul het formulier in.

doelen bespreken plate

Kerstboodschap

We willen al onze klanten, lezers van onze blog, partners en volgers op sociale media hartelijk danken voor de bezoeken aan de website, de gesprekken, prettige samenwerkingen, het vertrouwen en de feedback op Plate. We hopen volgend jaar opnieuw een prachtig jaar te beleven waarin we elkaar versterken in het vergroten van de online omzet. Bekijk hieronder onze kerstboodschap.


Is er iets niet duidelijk? Stel hier gerust een vraag:

Hoe nuttig vind je deze informatie?